La socialista Sandra Guaita ha estat nomenada, poc després de 2/4 d’1 del migdia, la primera alcaldessa de Reus, com era de preveure, amb els 8 vots a favor del PSC, els 5 d’Esquerra i els 2 d’Ara Reus. És a dir, amb 15 del 27 regidors del plenari.

D’aquesta manera el PSC recupera una alcaldia que va tenir des del restabliment de la democràcia i fins al 2011, ja que des de llavors ha governat Carles Pellicer, de Junts.

El Ple d’investidura s’ha desenvolupat sense incidents més enllà de les protestes de part del públic del Saló de Plens, quan han intervingut els tres regidors entrants de VOX.

De fet, per mostrar el seu rebuig a l’entrada de l’extrema dreta, veïns i veïnes de Reus, han convocat una concentració a les portes de l’Ajuntament, que ha estat seguida per un centenar de persones.

Després de ser investida alcaldessa, en el seu primer discurs, Guaita ha volgut tenir un record especial per a totes les dones que anteriorment han estat regidores de l’Ajuntament, i que han fet possible que ella sigui la primer autoritat municipal.

També ha reclamat als partits que no estan al govern una oposició constructiva, basada en la confrontació d’idees i en el respecte mutu; i ha dit que ara és moment de pensar en gran i d’apostar per grans projectes que visibilitzin la transformació que, segons creu, necessita la ciutat.

 

 

 

Aquest lloc web fa servir galetes per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades galetes i l'acceptació de la nostra política de cookies , premi l'enllaç per a més informació. ACEPTAR
Aviso de cookies