Dos grups d’alumnes de 4t d’ESO A i 4t d’ESO B de l’Institut Josep Tapiró de Reus són els responsables dels programes de ràdio “Sense filtres” i “Els nanos del sud”, que tracten sobre diferents temàtiques que afecten els adolescents. Aquests espais sorgeixen d’un taller radiofònic, impulsat pel Pla Educatiu d’Entorn de l’Àrea d’Educació de l’Ajuntament de Reus i el Departament d’Educació de la Generalitat, que s’imparteix des de LANOVA Ràdio de Reus.

En el marc d’aquest taller, els mateixos alumnes es van encarregar de donar forma als programes i d’escollir-ne tots els elements (estructura, nom, sintonies, continguts…). A partir d’aquí, cada setmana escullen una temàtica, fan recerca i preparen el guió de cada capítol, i la setmana següent l’enregistren als estudis de LANOVA Ràdio o al mateix institut.

En cadascun dels espais es coneix l’opinió de joves sobre els diferents temes plantejats i s’entrevista o es fa debat amb un expert en la matèria. A més, entre altres coses, s’expliquen recomanacions culturals relacionades amb el contingut de cada programa (sèries, pel·lícules, llibres…) i es repassa l’agenda.

Fins ara s’han tractat temàtiques com l’avortament, els tòpics religiosos, l’autoestima, l’amor romàntic o el cinema, i s’ha comptat amb convidats com Maite Gutiérrez, del Col·legi de Psicòlegs a Tarragona; Arnau Oliveres, coordinador del Grup de diàleg interreligiós i interconviccional de Reus; Berta Mascaró, presidenta del col·lectiu LGTBI del Camp, H2O, o Daniel Villanueva, director de l’Escola de Cinema de Reus, entre d’altres.

Cadascun dels programes té una periodicitat quinzenal i cada dilluns es publica un nou capítol, a través dels espais que “Sense filtres” i “Els nanos del sud” tenen a les plataformes digitals Spotify i Ivoox.

Per part del centre educatiu, el taller s’ha vehiculat a través del Departament de Llengua, i busca “fomentar i millorar la competència comunicativa en català i donar veu als alumnes per a compartir els seus interessos i inquietuds”. A més, en algunes ocasions els alumnes provenen de les aules d’acollida i d’aquesta manera, els permet la pràctica oral de la llengua.

Aquest projecte s’inclou en el Programa de cooperació territorial per l’orientació, avenç i enriquiment educatiu en la situació d’emergència educativa del curs 2020-2021 provocada per la pandèmia de la COVID-19: #PROA+ 2020-2021, finançat pel Ministerio de Educación y Formación Profesional i pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Podeu escoltar els programes aquí:

Aquest lloc web fa servir galetes per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades galetes i l'acceptació de la nostra política de cookies , premi l'enllaç per a més informació. ACEPTAR
Aviso de cookies